O produkcie Co musisz wiedziec o stresie Skuteczna pomoc Zbadaj poziom stresu Na zasypianie Forsen Forte z Melatoniną Olimp Premium Club   Przejdź do sklepu
wstecz

Sprawdzone najlepsze metody na stres i nerwy


Kiedy dopada Cię stres nie pozwól, aby zawładnął Twoim umysłem i ciałem oraz zrujnował zdrowie. Przeanalizuj wszystkie sytuacje, które wywołują u Ciebie stres. Dzięki dokładnej analizie nauczysz się rozładowywać negatywne emocje, unikać stresujących sytuacji oraz reagować na stres w sposób opanowany. Jeśli tylko masz taką szansę uwolnij się od czynników, które wywołują u ciebie tak silne i negatywne emocje.



sprawdzone metody na stres i nerwy

Małe przyjemności

Aby zmniejszyć i rozładować stres spróbuj wykonać najdrobniejsze czynność, która sprawia Ci przyjemność i oderwą od codziennego stresu. Gdy stres dopadnie Cię w pracy postaraj się ochłonąć i posłuchaj muzyki, która zawsze poprawia Ci nastrój oraz uspokoi. Kiedy jesteś w domu sięgnij po ciekawą książkę, obejrzyj ulubiony film, przygotuj ciepłą kąpiel z dodatkiem olejków zapachowych, wyjdź na spacer lub do teatru. Postaraj się odciągnąć umysł od negatywnych myśli - dobrą metodą na stres jest stymulacja przyjemnymi bodźcami.

Sport to zdrowie

Dodaj do planu dnia sport, dzięki któremu wyładujesz negatywne emocje, dotlenisz mózg oraz rozluźnisz mięśnie. Sport jest jedną z najbardziej skutecznych metod walki ze stresem, pozwalający osiągnąć wewnętrzny spokój i fizyczną równowagę. W trakcie uprawiania sportu w mózgu wydzielają się endorfiny, które odpowiadają za poprawę nastroju oraz zmniejsza się wydzielanie kortyzolu (hormonu stresu). Na nerwy wystarczy kilkanaście minut joggingu na świeżym powietrzu, aby poczuć się lepiej i oderwać od negatywnych myśli.

Śmiech metodą na stres

śmiech przyczynia się do obniżenia poziomu ciśnienia krwi oraz reguluje tempo pracy serca. Na początku na pewno będzie ciężko walczyć ze stresem śmiejąc się, jednak z czasem zauważysz, że śmiech to zdrowie i antidotum na stres.

Porozmawiaj z przyjacielem

Podziel się swoimi troskami z bliską Ci osobą (partnerem, rodzeństwem). Mówienie o naszych problemach pomaga na nerwy. Możemy spojrzeć na sytuację z innej perspektywy. Ważne jest poczucie kontroli nad stresującą sytuacją. Czasami najprostsze rozwiązania podają nam bliscy, a czynnik wywołujący stres nie jest już tak poważny. Nie tłum w sobie emocji, postaraj się otworzyć przed osobą zupełnie niezwiązaną ze stresującym Cię środowiskiem.

Zdrowe odżywianie

Odpowiednio zbilansowana dieta, bogata w magnez warunkuje zdrowie fizyczne i psychiczne. Jeśli jesteś narażony na stres ogranicz spożycie produktów pobudzających układ nerwowy i mięsień sercowy np. kawa, mocna herbata oraz zrezygnuj z alkoholu.

Odstaw używki

Papierosy oraz alkohol nie są sprzymierzeńcami w walce ze stresem. Chwilowa ucieczka w nałóg powoduje spiętrzenie problemu.

„Work life balance”

Naucz się planować dzień z zachowaniem równowagi pomiędzy pracą, a życiem prywatnym. Każdego dnia znajdź czas dla siebie, aby się wyciszyć i zrelaksować.

Techniki relaksacyjne

Techniki relaksacyjne (joga, medytacja) - dzięki technikom relaksacyjnym poczujesz odprężenie oraz spokój. W sytuacjach stresowych oddech jest płytki i szybki, a tętno przyspiesza. Pomocna staje się umiejętność kontrolowania oddechu i uspokajania organizmu poprzez głębokie, przeponowe i długie oddechy. Jest wiele technik opartych na ćwiczeniach oddechowych, wizualizacyjnych oddziałujących pozytywnie na stres.

Suplementy diety

W każdej aptece znajdziesz preparat na nerwy na bazie ekstraktów roślinnych (melisy i ashwagandhy), z magnezem i witaminą B6, który działają odprężająco i relaksująco w stanach napięcia emocjonalnego.

Zobacz również






Najlepsze metody
na stres i nerwy

Dzięki dokładnej analizie nauczysz się rozładowywać negatywne emocje, unikać stresujących sytuacji oraz reagować na stres w sposób opanowany

najlepsze metody na stress i nerwy

Badanie stresu

Natężenie odczuwanego stresu dla wielu z nas jest pojęciem niejasnym. Niektórzy przez długotrwały stres rozumieją odczuwanie jego skutków raz na kilka dni. Dla innych, przywykłych już do funkcjonowania w stresującym środowisku, oznacza to nerwowe sytuacje nawet kilka razy dziennie.

zbadaj-stres

Kłopoty z zasypianiem






przejdź do strony

Kłopoty z zasyianiem - Forsen Forte

Aplikacja mobilna


Aplikacja umożliwia skanowanie kodów z opakowań, dodawanie punktów do Twojego konta i wymianę ich na nagrody. Cały program Olimp Premium Club pod ręką!

Olimp Premium Club - Konkurs