O produkcie Co musisz wiedziec o stresie Skuteczna pomoc Zbadaj poziom stresu Na zasypianie Forsen Forte z Melatoniną Olimp Premium Club   Przejdź do sklepu
wstecz

Techniki relaksacyjne


Stres jest jedną z głównych przyczyn kłopotów ze snem. Natłok myśli, rozkojarzenie, ogólna nerwowość nie pozwalają nam odprężyć się i zrelaksować. Możemy jednak próbować temu zaradzić.

Opracowano wiele technik relaksacji. Niektóre z nich wymagają długich ćwiczeń i szczególnych umiejętności. Istnieje jednak kilka prostych i skutecznych metod, które możemy praktykować samodzielnie bez większych umiejętności.



Przed przystąpieniem do relaksacji:

  • Zarezerwuj sobie około 20 minut czasu
  • Poproś domowników aby nikt Ci w tym czasie nie przeszkadzał.
    To czas wyłącznie dla Ciebie
  • Przewietrz pomieszczenie w którym chcesz się zrelaksować



tehcniki relaksacyjne

Techniki relaksacji


Kontrola mięśni

Ta prosta technika relaksacyjna polega na napinaniu i rozluźnianiu kolejnych grup mięśni. Ubierz się wygodnie, zdejmij pantofle i połóż się na dywanie lub na łóżku. Zamknij oczy. Przez chwilę koncentruj się na oddechu, potem przenieś uwagę na swoją lewą stopę - poczuj ją. Potem napnij mięśnie stopy tak mocno jak tylko możesz i utrzymując napięcie policz do dziesięciu, a następnie rozluźnij stopę. Poczuj, jaka jest teraz. Przenieś uwagę na prawą stopę i wykonaj to samo działanie. Kolejno przechodź od stóp przez łydki, uda, pośladki, brzuch, plecy, ręce, ramiona i szyję aż do twarzy.




Świadomy oddech

Świadomy oddech to bardzo proste narzędzie rozluźnienia ciała i uwolnienia się od napięć. Można je wykonywać praktycznie wszędzie i łączyć z muzyką czy aromaterapią. Usiądź wygodnie z wyprostowanymi plecami, jedną rękę połóż na klatce piersiowej, a drugą na brzuchu. Wciągnij powietrze nosem i poczuj, jak podnosi się twój brzuch. Ręka znajdująca się na klatce piersiowej powinna podnieść się tylko nieznacznie. Wypuść powietrze ustami, wypychając je przez zaciśnięcie mięśni brzucha. Koncentruj się na oddechu. Jeśli twoja uwaga ulegnie rozproszeniu, powoli skup się ponownie. Powtórz kilka razy.




Technika wizualizacji

Kolejnym narzędziem w walce ze stresem może być technika wizualizacji. Ćwiczenia te polegają na wyobrażaniu sobie spokojnego miejsca, w którym mogłabyś zapomnieć o stresach i zrelaksować się. Ułóż się wygodnie na łóżku, zamknij oczy i w wyobraźni przenieś się do swojej własnej oazy spokoju. Wizualizacja będzie skuteczniejsza, jeśli wykorzystasz w niej muzykę kojarzącą się z danym miejscem – np. szum fal w przypadku plaży, lub śpiew ptaków w przypadku leśnej polany.

Zobacz również




Najlepsze metody
na stres i nerwy

Dzięki dokładnej analizie nauczysz się rozładowywać negatywne emocje, unikać stresujących sytuacji oraz reagować na stres w sposób opanowany

najlepsze metody na stress i nerwy

Badanie stresu

Natężenie odczuwanego stresu dla wielu z nas jest pojęciem niejasnym. Niektórzy przez długotrwały stres rozumieją odczuwanie jego skutków raz na kilka dni. Dla innych, przywykłych już do funkcjonowania w stresującym środowisku, oznacza to nerwowe sytuacje nawet kilka razy dziennie.

zbadaj-stres

Kłopoty z zasypianiem






przejdź do strony

Kłopoty z zasyianiem - Forsen Forte

Aplikacja mobilna


Aplikacja umożliwia skanowanie kodów z opakowań, dodawanie punktów do Twojego konta i wymianę ich na nagrody. Cały program Olimp Premium Club pod ręką!

Olimp Premium Club - Konkurs