O produkcie Co musisz wiedziec o stresie Skuteczna pomoc Zbadaj poziom stresu Na zasypianie Forsen Forte z Melatoniną Olimp Premium Club   Przejdź do sklepu
wstecz

Badanie PSS10 - skala odczuwalnego stresu


Natężenie odczuwanego stresu dla wielu z nas jest pojęciem niejasnym. Niektórzy przez długotrwały stres rozumieją odczuwanie jego skutków raz na kilka dni. Dla innych, przywykłych już do funkcjonowania w stresującym środowisku, oznacza to nerwowe sytuacje nawet kilka razy dziennie.

Jak obiektywnie stwierdzić, na jak silny stres jesteśmy narażeni w długim okresie czasu?

By wyjaśnić tego typu wątpliwości powstał test PSS10, przygotowany przez Sheldona Cohena, Toma Kamarcka i Robina Mermelsteina – jednych z najbardziej cenionych, amerykańskich psychologów.



Jak wypełnić test?

10 poniższych pytań dotyczy Twoich reakcji i odczuć w ciągu ostatnich 30 dni. W każdym z pytań musisz określić jak często zdarzało Ci się myśleć i reagować w określony sposób. Każde z pytań traktuj indywidualnie. Staraj się nie namyślać długo na każdym z nich – odpowiadaj możliwie szybko.



Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania, uzyskasz interpretację swojego wyniku.


  1. Jak często w ostatnich 30 dniach byłeś/aś zdenerwowany/a, ponieważ wydarzyło się coś niespodziewanego?

  2. Jak często w ostatnich 30 dniach byłeś/aś zdenerwowany/a, ponieważ wydarzyło się coś niespodziewanego?

  3. Jak często w ostatnich 30 dniach czułeś/aś zdenerwowanie i napięcie?

  4. Jak często w ostatnich 30 dniach byłeś/aś przekonany/a, że jesteś w stanie poradzić sobie z osobistymi problemami?

  5. Jak często w ostatnich 30 dniach czułeś/aś, że sprawy układają się tak jak tego chcesz?

  6. Jak często w ostatnich 30 dniach stwierdzałeś/aś, że nie radzisz sobie ze wszystkimi obowiązkami?

  7. Jak często w ostatnich 30 dniach potrafiłeś/aś opanować swoją irytację?

  8. Jak często w ostatnich 30 dniach czułeś/aś, że z wszystkim sobie radzisz?

  9. Jak często w ostatnich 30 dniach odczuwałeś/aś złość, ponieważ wydarzyły się sytuacje na które nie miałeś/aś wpływu?

  10. Jak często w ciągu ostatniego miesiąca czułeś/aś, że trudności jest tak dużo, że nie możesz sobie z nimi poradzić?

Twój wynik pkt.







Pamiętaj, że skala PSS10 jest tylko jednym z wielu narzędzi do oceny natężenia odczuwanego stresu. Aby uzyskać pełną i całkowicie wiarygodną diagnozę wpływu stresu na Twoje zdrowie i samopoczucie, należy skonsultować się z lekarzem.